Vlieg, vloog, gevlogen - Reisverslag uit Chengdu, China van Thomas Martens - WaarBenJij.nu Vlieg, vloog, gevlogen - Reisverslag uit Chengdu, China van Thomas Martens - WaarBenJij.nu

Vlieg, vloog, gevlogen

Door: ikzelf

Blijf op de hoogte en volg Thomas

11 November 2013 | China, Chengdu

Na twee geslaagde vluchten en drie films was het eindelijk dan zover. Met een rustige plof, landde de Boeing 777 op de landingsbaan van Chengdu. Nog voor ik mijn bagage had, kwam de eerste beproeving: visum controle. Nee, het waren niet de twee heren strak in militair uniform achter de balie, die het mij moeilijk maakten of de ongeïnteresseerde blik waarmee ze je paspoort aannamen. Nee, het waren de vier lichtjes voor mij die mij voor het blok zetten. De vier lichtjes waren evaluaties over de service van de heren achter de balie. De keuzes waren: zo slecht heb ik het nog nooit gehad, het had wel iets korter kunnen duren, ik ben tevreden en dit is de beste service. Gespannen wachtte ik af wat de man achter de balie deed. Wat zou ik indrukken? Ik dacht, deze man zal ik eens gelukkig maken en hem de volle punten geven. Ik kreeg mijn paspoort met stempel en mocht doorlopen.

De bagage rolde redelijk op tijd van de loopband. De uitgang wees zich vanzelf. Ik werd opgehaald door een jonge student. We stapte in de taxi en vertrokken richting campus. Onderweg was er niet veel bijzonders te zien. Een paar voetgangers die over de snelweg liepen, rechts inhalende auto's en auto's die op het laatste moment de afslag nemen.

Bij de ingang van de campus blokkeerde een vrachtwagen de weg met als gevolg dat alle auto's zich er omheen verzamelden. Eenmaal op de campus verliep alles vrijwel vlekkeloos en zijn we de hele dag in de weer geweest om de zaken te regelen. Nu dan eindelijk rust, om vervolgens morgen het lab te bekijken.

  • 11 November 2013 - 18:50

    José :

    Gelukkig is de start goed verlopen, je hebt een goede slaapplek en de zakelijke dingen zijn geregeld. Nu afwachten hoe het verder gaat op de universiteit....

  • 11 November 2013 - 19:26

    Netty Hendriks:

    Hoi, Thomas
    Gelukkig ben je goed aangekomen en de komende periode zul je heel veel indrukken opdoen want je leeft volgens mij in een heel andere wereld.heel veel succes .

  • 11 November 2013 - 23:08

    Elly:

    Hoi Thomas grelukkig is je reis goed verlopen, ik wens je heel veel succes.

  • 12 November 2013 - 13:45

    Zarrin :

    Hey thomas. Gelukkig en je goed en veilig aangekomen. Heel veel succes en plezier.. Gr zarrin

  • 13 November 2013 - 12:18

    Bert Martens:

    Zo Thomas site in de lucht. jij op de grond in Chengdu. Succes met je onderzoek en met het schrijven van korte verhaaltjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 6225

Voorgaande reizen:

11 November 2013 - 28 Februari 2014

Onderzoek China

Landen bezocht: